Reklama dzieli się na różne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także dużo innych, niemniej jednak statystyki wskazują klarownie, że na ludzi najpoprawniej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, lecz nie jedynie – wkracza w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta lub wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Audyt komunikacji wizualnej
Ta standardowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie potencjalnego konsumenta są bardzo różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i nadzwyczaj odpowiednio wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.